خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/16 - 10:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فلاحی با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

برجام موشکی خیالی خام برای مقامات کاخ سفید است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلاش آمریکا برای طرح موضوعات دیگر مانند برجام موشکی برای مذاکره با ایران با شکست مواجه خواهد شد.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کشورش پس از بازگشت به برجام دنبال مذاکره بر سر سایر موضوعات با ایران است، گفت: واشنگتن پیش از انعقاد برنامه جامع اقدام مشترک، در سیاست هایش همواره از برجام های موشکی، حقوق بشر و غیره صحبت کرده است.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها می دانند فناوری هسته ای ایران صلح آمیز است و به هیچ عنوان ابعاد نظامی ندارد اما در مواجهه با افکار عمومی دنیا می خواهند کشورمان را تحت فشار قرار دهند تا بتوانند امتیازهای بیشتری را کسب کنند و اهدافشان را پیش ببرند.



وی ادامه داد: به عبارتی سیاستمداران کاخ سفید می خواهند با مذاکره در مورد موضوعاتی مانند موشکی و غیره جبهه مقاومت در منطقه را تضعیف کنند اما این دسیسه شکست خورده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران اسلامی بارها اعلام کرده مذاکرات صرفا در مورد مسائل هسته ای و در چارچوب برجام است و هیچگاه در مورد موضوعاتی مانند موشکی، پهپادی و غیره مذاکره نخواهد کرد، افزود: دورنمای سیاست آمریکایی ها مبتنی بر این است که با فضاسازی علیه کشورمان زمینه گفتگو و مذاکره را باز کند و بتواند از این طریق توان دفاعی جمهوری اسلامی را تحت تاثیر قرار دهد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقامات کاخ سفید باید بدانند حضور مجدد انها در میز مذاکرات برجامی منوط به رعایت شروطی مانند رفع کامل تحریم ها، راستی آزمایی و غیره است از این رو خیال طرح موضوعات درگیر در قالب برجام های مختلف را باید از ذهنشان دور کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 330605
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار